Vanliga frågor

Vi vet själva hur svårt det kan vara att hitta svaren man letar efter. Vi har gjort vårt bästa med att samla ihop det vanligaste frågorna för att göra det lite enklare för er, men om ni inte hittar erat svar här är det bara att kontakta oss.

Om våra vänner

Är de säkra?

Våra produkter följer EU direktiv om begränsning av farliga ämnen i elektrisk och elektronisk utrustning, känt som RoHS (Restriction of Hazardous Substances).

Dessa regler syftar till att minska användningen av skadliga ämnen i elektriska och elektroniska produkter, vilket bidrar till att skydda både miljön och folkhälsan.

Genom att följa RoHS-direktivet säkerställer vi att våra produkter är säkra att använda och miljövänliga, samtidigt som vi uppfyller de strikta europeiska standarderna för hållbarhet och ansvarstagande.

Alla våra små vänner har även inga vasa kantar eller lösa delar.

Är de vattentäta?

Nej det är dem inte så håll dem borta från vatten, annars riskerar vi att förstöra produkten.

Vad är de gjorda av?

Våra vänner är gjorda av ABS och silikon (silica gel), och har en LED ljuskälla.

Silikon innehåller inte skadliga gifter som BPA, BPS, phthalates eller mikroplast.

Hur kan man tvätta dem?

Våra vänner inte vattentäta, men det är okej att ta en fuktig trasa att torka av produkten med.

Varför har ni begränsat lager?

Om ni har läst om titt-ut så vet ni att jag är egenföretagare så mitt kapital är begränsat vilket också betyder att antalet lampor jag kan ha på mitt lager är begränsat.

Om ni gillar våra vänner så kommer det självklart bli ett större lager framöver.

Frakt

Vilka länder fraktarna ni till?

Just nu fraktar vi bara inom Sverige men vi hoppas att kunna frakta inom hela EU inom den närmsta framtiden.

Vad kostar det?

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar när du registrerar dig, oavsett vad man handlar för. När du har registrerat dig så kommer du få en rabattkod som du använder vid betalning som aktiverar din fria frakt.

Om du inte registrerar dig kostar frakten 35kr.

Hur lång tid tar det?

Det är lite olika beroende på vart du bor men efter att ni har fått eran betalningsbekräftelse så bör produkter vara hos er inom 1-3 arbetsdagar, i värsta fall kan det ta upp till 5 arbetsdagar.

Var kan jag spåra min beställning?

Skickas med Airmee: efter din beställning har skickats från vårt lager skickar vi ett sms med en bekräftelse till dig.

Detta sms kommer att innehålla ett spårningsnummer som kommer att vara aktivt när kuriren spårar den första åtgärden på din beställning.

Skickas med PostNord: efter din beställning har skickats från vårt lager skickar vi ett email till dig.

Detta email kommer att innehålla ett spårningsnummer som kommer att vara aktivt när kuriren spårar den första åtgärden på din beställning.

Du har inte mottagit din leverans?

Om du inte har mottagit din leverans inom den angivna leveranstiden, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@titt-ut.se. Vi kommer att undersöka och hjälpa till att spåra ditt paket.

Returer

Hur gör jag om jag vill returnera era små vänner?

För att vara berättigad till återbetalning måste produkten/produkterna vara i nya eller oanvända/oöppnade skick, med alla originalproduktinlägg och tillbehör.

För att göra en retur kontakta oss på info@titt-ut.se så kommer du få en address som du ska skicka returen till. Därefter får du gå till ditt närmaste postombud och skicka produkten tillbaka till oss.

Du hittar mer information om vår retur-och återbetalningspolicy här.

Vem står för retur kostnaden?

Eftersom vi erbjuder fri frakt på alla beställningar så får kunden stå för retur kostnaderna själv.

Dock, om du returnerar din produkt på grund av skada, brist eller defekt, står titt-ut självklart för kostnaden.

Hur länge tar det tills jag får tillbaka mina pengar?

Återbetalningen kommer att returneras till betalningsalternativet som användes i den ursprungliga transaktionen.

Det kan ta mellan 7-14 arbetsdagar för att behandla din återbetalning vid mottagandet på vårt lager. Om det har gått länge än så, kontakta gärna oss på info@titt-ut.se.

Vad har ni för garanti?

Vi är glada att kunna erbjuda alla en 365 dagars garanti! Ni kan läsa mer om detta här eller i bruksanvisningen som kom med produkten.

För att garantin ska gälla måste ni uppge ett giltigt kvitto.

Kontaktformulär